30 Mayıs 2012 Çarşamba

Çiy Damlasının Sırrı ,ilk yogurt nasil mayalandi.

Yüzlerce yıllık bir gelenek olan yoğurdu sabah çiyinden mayalamayı, Kütahya Tavşanlı’da Karakeçili Yörükleri hâlâ sürdürmektedir. Her yıl Hıdrellez şafağında kalkan Yörükler, gece boyunca yapraklarda, otlarda biriken çiy damlalarını kaşıkla tabaklara toplayıp ılık süte karıştırarak mayalamaktadır.(Bu maya bir tek hidirlez zamani 3gün tutarmis baska zaman tutmazmis )Bir sene boyuncada kullanirlarmis ,cok ilginc ilk defa duydum.seneye hidrellezde deniycem insallah.

12 yorum:

  1. memleketim benim... kütahyalıyım ben orada doğdum ve büyüdüm.güzeel bir paylaşım sağolsın:

    YanıtlaSil
  2. Hiç duymamıştım çigle yogurt mayalandıgını çam kozasının yeşiliyle mayaladgını biliyorumda paylaşımın için teşekkürler arkadaşım ilerde memlekete dönersek uygulucam çigle yogurt mayalamayı

    YanıtlaSil
  3. Herşeyin yaratılışının bir sebebi var şu evrende. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. ne güzel bir faydalı paylaşım olmuş .. sevgili seherciğim nasılsın arkadaşım ben bir 15 günlük rize kaçamağı yaptım kusura bakmayasın arkadaşım ..sevgilerimle

    YanıtlaSil
  5. CANIM BENDE DUYMUŞTUM.
    HIDIRELLEZ GÜNÜ O GÜN OLDUĞU ORDAN ANLAŞILIRMIŞ
    :)

    YanıtlaSil
  6. Merci pour la visite et commentaire.
    Bonne journée.
    Anna

    YanıtlaSil
  7. Canim hayirli aksamlar bende ilk kez görüyorum paylasimin icin tesekkürler öptüm.

    YanıtlaSil
  8. bunu bilmiyordum sağol. Bende bloğuma beklerim.

    Görüşmek Üzere

    www.bakbuharika.blogspot.com

    YanıtlaSil
  9. Ay çok ilginç,hiçmi yoğurt koymuyorlar anlamadım..

    YanıtlaSil